سئو سایت الگوریتم مرغ مگس خوار به کلمات مترادف توجه دارد.

سئو سایت الگوریتم مرغ مگس خوار یکی از الگوریتم های بزرگ گوگل است که در 30 آگوست سال 2013 به وجود آمد. این الگوریتم بر پایه جستجوی معنایی برای کاربر عمل می کند. به این معنی که وبسایت های مختلف، از کلمات زیادی که مترادف یکدیگر هستند استفاده می کنند.

از سویی، فرد جستجو کننده عبارتی را در گوگل سرچ می کند و الگوریتم مرغ مگس خوار وظیفه دارد بهترین نتیجه را هر چند با کلمات مترادف آن به سرچ کننده نشان دهد. مثلا شخصی در گوگل سرچ می کند قصه کودک و سایت هایی که می بیند ممکن است اصلا این کلمه را نداشته باشند. در عوض کلمه داستان کودک را به کار برده باشند. این الگوریتم، با توجه به آنالیز رفتار کاربران تشخیص می دهد که دو کلمه قصه و داستان مترادف یکدیگرند. در نتیجه در رتبه بندی سایت ها، آن ها را نیز در نظر می گیرد و تفاوتی برایشان قائل نمی شود. گوگل همیشه کلمات مترادف را در دایرکتوری خود دارد و با استفاده از مرغ مگس خوار، می تواند هدف فرد جستجو کننده را تشخیص می دهد و وی را به نتیجه ای واقعی که برای آن تلاش می کند می رساند. این مهوم، جستجوی معنایی خوانده می شود. مرغ مگس خوار، به کلمات موجود در کوئری های جستجو شده توجه می کند و اطمینان حاصل می کند که کل کوئری، از کل جمله گرفته یا کلمات محاوره ای یا کلمات مترادف، در نتایج جستجوی گوگل در نظر گرفته می شود. این الگوریتم، وظیفه فهمیدن هدف کاربر را بر عهده دارد. الگوریتم مرغ مگس خوار، الهام بخش مدیریت و برنامه ریزی محتوای سایت ها برای کاربران است. مدیران سایت ها باید به این موضوع توجه داشته باشند که افراد مختلفی با طرز بیان های مختلف به دنبال آن ها در گوگل هستند. بنابراین برای هر مفهومی که مطلب می گذارند، از عبارات مترادف نیز استفاده کنند تا افراد مختلفی را تحت پوشش خود درآورند. استراتژی تولید محتوای سایت، باید با هدف پاسخگویی به نیاز افراد مختلف بنا نهاده شود.
سئو سایت و بهینه سازی موتور جستجو با ورود الگوریتم مرغ مگس خوار، کمی تغییر کرد. هر چند بسیاری از نتایج موجود در رتبه بندی بالای گوگل، محتواهایی هستند که به صورت کاملا طبیعی نوشته شده اند، با این حال، استفاده از کلمات کلیدی که کاربران ممکن است به صورت کوئری آن ها را سرچ کنند، اهمیت زیادی دارد. الگوریتم مورد بحث، به کودری ها و ترکیب های بزرگ کلمات کلیدی و به اصطلاح سئو long-tail این امکان را می دهد که موثرتر از کلمات کلیدی کوچک و مختصر وارد عمل شوند. وبمسترها نیز باید به سمت اینگونه کلمات حرکت کنند و برای گوگل طبیعی تر نشان داده شوند. همچنین کلمات کلیدی ای که دارای کلماتی نطیر چیست، چگونه، چرا و دیگر کلمات سوالی هستند، از نطر سئو مفید تر خواهند بود. این موضوع توسط الگوریتم مرغ مگس خوار مورد توجه ویژه ای قرار می گیرد. استفاده از کلمات مترادف به عنوان کلمات کلیدی، در دستورات این الگوریتم بهینه شده است. طبق این الگوریتم، گوگل به جای لیست کردن نتایج بر اساس کلمه کلیدی سرچ شده به صورت عینا، نتایجی را که ربط بیشتری به آن دارند و دارای محتوای غنی تر و مفیدتری هستند نشان می دهد. سئو سایت الگوریتم مرغ مگس خوار تنها برای زدودن سایت های اسپم در نتایج سرچ و رضایت بیشتر کاربران به وجود آمده است.

Top