سئو محلی یا لوکال سئو (Local SEO) به معنی بهینه سازی سایت برای یک منطقه محلی است. یکی از روش های جذابیت سئو سایت برای کاربران و بازدیدکنندگان، آن است که فرد پس از جستجو، کالا، خدمات یا مکان مورد نیاز خود را در نزدیک ترین جا به خود بیابد. بدین منظور موتورهای جستجو مکان وبسایت شما و نیز مکان فرد جستجو کننده را شناسایی می کنند و اگر کاربر به شما نزدیک باشد، به راحتی سایت شما را به وی نشان خواهد داد. تشخیص مکان کاربر از روی آی پی وی مشخص است، اما مکان سایت چطور مشخص می شود؟ این موضوع در این مقاله برای شما کاملا تشریح می شود.


سئوی محلی چگونه انجام می شود؟


سئوی محلی چگونه انجام می شود و چطور می توان در نتایج سئو محلی، سایت خود را به نمایش گذاشت؟ برای این کار چندین راهکار وجود دارد که با بکارگیری آن ها می توانید شاهد بهینه سازی سایت خود به صورت لوکال و محلی باشید.

سئو محلی روشی جذاب در سئو سایت است.


سئو محلی با گوگل مپ


سئو محلی با گوگل مپ آغاز می شود. قبل از هرچیز باید آدرس شرکت و سازمان خود را که برای آن سایت زده اید، در نقشه گوگل ثبت کنید. این اولین قدم برای معرفی آدرس پستی تان به گوگل خواهد بود. نامی که در گوگل مپ ثبت می کنید باید ترجیحا شامل کلمه کلیدی مورد نظر در سئو سایت باشد. بعد از آن چند روز طول می کشد تا کاربران پس از جستتجوی نام شرکت شماف آدرس و دیگر مشخصات شرکتتان را سمت راست آدرس سایت در نتایجج جستجو ببینید. کاربراننی که از خرید و همکاری با شما رضاایت داشته اند می توانند با استفاده از امکانی که گوگل مپ در اختیار آن ها می گذارد، به سایت شما امتیاز بدهند و نظر خود ر ثبت کنند. این نظر ها و امتیازات در دید گوگل می باشد و هرجه بهتر باشد امتیاز شما بالاتر می رود.


نوشتن آدرس در سئو سایت


نوشتن آدرس در سئو سایت محلی تاثیر دارد. در کنار تمام کلمات کلیدی که برای سایت وارد می کنید، نام منطققه خود را نیز وارد نمایید. از آنجایی که کاربران شما بسیار مشتاقند که خدمات را در نزدیک ترین مکان به خود پیدا کنند، بیشترین ورودی های سایت شما از طریق سئو محلی خواهد بود. نوستن آدرس در سئو سایت نیز تاثیر خوبی دارد، بخصوص اگر آدرس را در بخش فوتر سایت بنویسید.


گوگل بیزنس در سئو محلی


گوگل بیزنس در سئو محلی راهکار خوبی می باشد. این ابزار که توسط گوگل در اختیار وبمستران قرار داده شده است امکان درج نام و آدرس و مشخصات شرکت را می دهد. درج آدرس در گوگل بیزنس در سئو محلی تاثیر خیلی خوبی دارد و یکی از معیارهایی به حساب می آید که گوگل برای نمایش لوکال سرچ خود از آن بهره می گیرد.


سئو محلی با الگوریتم کبوتر


سئو محلی با الگوریتم کبوتر تکمیل می شود. این الگوریتم که نقش یافتن بهترین نتایج گوگل و نمایش آن ها به کاربران را بر عهده دارد، توجه زیادی به لوکال سئو می کند. در حقیقت این الگوریتم به منظور شناسایی و ثبت مکان جغرافیایی وبسایت ها و خواندن آدرس ها از گوگل مپ طراحی شده و برای جستجوی محلی به کار می آید.

 

Top