لینک بیلدینگ چیست و چرا در سئو اهمیت دارد ؟ استراتژی لینک بیلدینگ هم برای آنهایی که برند جدیدی را در دنیای اینترنت ثبت کرده اند و هم برای آن دسته از وب سایت هایی که مدت هاست مشغول فعالیت هستند، اهمیت فراوانی دارد. چشم انداز بهینه سازی سایت و SEO (سئو) در طراحی سایت، پیوسته در حال تغییر و تحول است و افرادی که در این حیطه وارد می شوند، لازم است مرتباً اطلاعات خود را در رابطه با موتورهای جستجو به روز رسانی نمایند. در این میان اهمیت ایجاد لینک هایی با کیفیت بالا همیشه پابرجاست. به طوری که شاید هیچ عامل دیگری در سئو به اندازه آن مهم نباشد. اگر شما با رقیبانتان وارد رقابت شدیدی شده اید و قصد رشد رتبه وب سایتتان در گوگل را دارید ضروری است که اهمیت ساخت لینک های با کیفیت و به عبارتی ایجاد بک لینک های مناسب و مفید را درک کنید. در این مطلب به شما راهکاری را نشان می دهیم که پس از آن خواهید توانست به سرعت و در مسیر درستی گام بردارید.
برای لینک بیلدینگ راه های پیچیده و زیادی وجود دارد، ولی ما آنها را برای شما می شکنیم و راه هایی آسان و قابل هضم به شما ارائه میدهیم. در حین آموزش مثال هایی را برای شما بیان خواهیم نمود.

 

تعریف لینک بیلدینگ در سئو


لینک بیلدینگ به معنای ایجاد لینک و به عبارتی بک لینک از سایت های دیگر به سایت شماست. بک لینک که معمولاً همان لینک نامیده می شود، راهی برای کاربران وب است که توسط آن می توانید بین صفحات مختلفی که در اینترنت وجود دارد، حرکت کنند. موتورهای جستجو نیز از لینک ها برای کاوش صفحات وب استفاده می کنند. آنها در واقع لینک هایی را که بین صفحات مختلف وب سایت شماست کاوش می کنند و سپس میان سایت های مختلف به حرکت در می آیند. این کار توسط عنکبوت های جستجوگر صورت می گیرد. تکنیک های زیادی برای ایجاد لینک وجود دارد که معمولاً دشوار هستند، اما سئو تمایل زیادی به بک لینک ها دارد و معتقد است مهمترین موضوع در بهینه سازی سایت، لینک سازی است. بسیاری از سئوکاران زمان زیادی را صرف ایجاد بک لینک می کنند. به همین علت اگر شما بتوانید هنر ایجاد لینک های با کیفیت را مدیریت نمایید، خواهید توانست از سئوکاران و رقیبانتان در گوگل جلوتر باشید.

لینک بیلدینگ تاثیر خوبی در سئو سایت دارد.


اهمیت لینک بیلدینگ در سئو

اهمیت لینک بیلدینگ در سئو زیاد است که در این قسمت به شرح آن می پردازیم.


آناتومی لینک:


به منظور درک عمیق اهمیتی که بک لینک ها دارند، ابتدا اصول اولیه ساخته شدن یک لینک را مورد بررسی قرار می دهیم. موتورهای جستجو مثل گوگل، چگونه لینک ها را می خوانند و آن ها را تفسیر می کنند؟

<a href="/URL">Anchore text</a>


تگ a درواقع برچسب شروع یک لینک است. تگ <a> لینک را باز می کند و به موتورهای جستجو می گوید که این لینک به مسیر دیگری در وب اشاره و آن را دنبال می کند. بخش دوم، ارجاع لینک است. Herf مخفف hyperlink referral می باشد و آدرسی که داخل علامت کوتیشن قرار می گیرد، اشاره به صفحه ای از وب دارد که به آن مراجعه می شود. این آدرس می تواند یک تصویر و یا آدرس یک فایل جهت دانلود باشد. همچنین گاهی ممکن است به جای آدرس علامت # بیاید که به معنای لینک های محلی است که شما را به بخش دیگری از صفحه ای که هم اکنون در آن هستید، هدایت می کند.
بخش سوم، قسمت قابل مشاهده لینک در وب سایت است. در این قسمت متنی قرار میگیرد که قرار است بر روی آن کلیک شود و لازم است متنی باشد که با موضوع صفحه ای که به آن ارجاع می شود، مرتبط باشد. در صفحه وب سایت این کلمه معمولاً آبی رنگ، کج و گاهاً زیرخط دار است. بخش آخر تگ پایان است. برچسب <a/> به موتورهای جستجو می گوید که لینک در اینجا تمام می شود.


معنای لینک برای موتورهای جستجو چیست؟


به طور کلی موتورهای جستجو از لینک ها برای دو مورد زیر استفاده می کنند:
1- کشف صفحات جدید از یک وب سایت
2- تعیین اینکه چگونه یک صفحه باید در نتایج جستجو، به خوبی رنک بگیرد.

وقتی موتورهای جستجو اقدام به Crawl کردن یا همان کاوش صفحات وب می کنند، می توانند محتوای موجود در صفحات را بخوانند و ایندکس های خود را وارد کنند. این موتورهای هوشمند قادرند، کیفیت اطلاعات موجود در یک صفحه را متوجه شوند و از وجود لینک های مرتبط در یک مطلب اطمینان حاصل کنند. میتوانید شرح این مطلب را در ویدئوی گوگل ببینید. موتورهای جستجو وقتی از این موضوع مطمئن شدند، نه تنها متن صفحه را میخوانند، بلکه به تعداد لینک هایی که از صفحات دیگر به این صفحه خورده اند، نگاه میکنند و اگر آن لینک ها کیفیت بالایی داشته باشند، به نظرش بسیار خوب خواهد رسید. به طوریکه هرچه تعداد وب سایت های خوب و رنک بالایی که به سایت شما رنک داده اند بیشتر باشد، به همان نسبت شما در موتورهای جستجو بهتر رنک خواهید گرفت و بهینه سازی سایت شما بالاتر خواهد رفت.
لینک ها به عنوان یک فاکتور رنک و امتیاز دهی به سایت شما عمل میکنند و همان چیزی هستند که باعث شدند موتور جستجو ی گوگل در اواخر سال 1990 به عنوان بهترین موتور جستجو معرفی و بر بازار تسلط پیدا کند. پیج رنکی که گوگل به شما اعلام میکند، اولین بار توسط یکی از بنیانگذاران گوگل به نامLarry page ختراع شد و به عنوان معیاری جهت رتبه بندی صفحات مورد استفاده قرار گرفت. این معیار بخشی از الگوریتم گوگل شد و به عنوان یک عامل قوی در تعیین کیفیت صفحات وارد عمل شد و هم اکنون نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
بک لینک گذاشتن در سایتی که پربازدید است، میتواند ترافیک زیادی را برای سایت شما ایجاد نماید. همچین اگر آن سایت مرتبط با حوزه کاری شما باشد، به افزایش فروشتان منجر خواهد شد.
بنابراین بک لینک گذاشتن نه تنها برای سئو سایت اهمیت دارد، بلکه به افزایش مشتریان شما هم کمک می کند.


برند شدن با روش لینک بیلدینگ


طراحی و سئو سایت معمولاً با هدف بهینه سازی انجام می شود. ساختن لینک های خوب می تواند به برند سازی و پایداری شما در عرصه رقابت کمک و در برابر رقیبانتان شما را پیروز کند. بدین منظور تکنیک هایی در لینک بیلدینگ وجود دارد که به برند سازی شما، شرکت و کسب وکارتان کمک می کند.یکی از این تکنیک ها تولید محتوا می باشد، که می تواند تخصص شما را به کاربران نشان دهد. ای کار میتواند یک استراتژی خوب برای فراگیر سازی نام تجاری شما باشد. به عنوان مثال یک مطلب یا محتوایی که براساس حوزه کاریتان در وب سایتتان نوشته شده است به این شانس را خواهد داد که بتوانید به خوبی در حوزه کاری خود در صنعت و جامعه حضور پیدا کنید. به روزرسانی های مکرر وب سایتتان برای گوگل این مفهوم را دارد که شما سعی دارید به کاربران، بیشتر و بیشتر اطلاع رسانی کنید. همچنین با این کار گوگل حدس خواهد زد که تخصص شما در همان زمینه بیشتر است، بنابراین اعتبارتان بالاتر خواهد رفت. علاوه بر این ها اگر سعی کنید که به تمام محتوا هایی که در وب سایتتان قرار داده اید، لینک بدهید، نشان دهنده آن خواهد بود که وب سایت های دیگر هم علاقه مند به مطالعه دائمی مطالب وب سایت شما هستند. لینک بیلدینگ تاثیر بسزایی در سئو سایت دارد.

Top