سئو on-page چیست؟ سئو on-page یا سئو داخلی یا سئو آن پیج به مجموعه فرآیندهایی اطلاق می شود که سئو سایت و بهینه سازی سایت را به صورت اصولی روی وبسایت پیاده سازی می کند. موتور جستجوی قدرتمند گوگل، الگوریتم های مختلفی دارد و با همه آن ها، سئو on-page را مورد آنالیز قرار می دهد. الگوریتم پاندا در این میان نقش پررنگ تری دارد چرا که کیفیت محتوای درون سایت را تشخیص می دهد. هر جه محتوای سایت غنی از کلمات کلیدی باشند و توضیحات بیشتری داشته باشند، الگوریتم پاندا علاقه بیشتری به آن نشان می دهد. لینک هایی که در صفحه سایت دارید و از جمله بنرهای تبلیغاتی توسط مرغ مگس خوار که الگوریتم دیگر گوگل است، بازبینی می شود. تداد لینک ها و بنر ها و موضوعات وبسایت مقصد در این الگوریتم اهمیت دارد. همچنین ساختار سایت باید بهینه باشد و قابلیت ریسپپانسو شدن داشته باشد. تمام این موارد در دسته سئو on-page قرار می گیرند. به طور جزئی تر، مراحل سئو on-page به شرح زیر بیان می شود.

سئو on-page چیست؟ ما آن را به شما می گوییم.
دستورالعمل گرافیکی سئو on-page


دستورالعمل گرافیکی سئو on-page یکی از گاید لاین هایی است که در هر شرکت سئو وجود دارد. در واقع سئو on-page از مرحله طراحی سایت آغاز می شود. فردی که مسئولیت زدن طرح گرافیکی سایت را دارد، باید قبل از هرکسی طبق استانداردهای سئو که شخص سئوکار برای وی مشخص کرده است، عمل کند. توجه به طراحی و چیدمان منوها، تصاویر و مطالب صفحات سایت جزو وظایف گرافیست است. سایت باید قابلیت اضافه کردن متن و عکس در هرجایی که سئوکار می خواهد را داشته باشد. پیاده سازی یک سئو سایت حرفه ای از همین مرحله آغاز می شود.


دستورالعمل فنی سئو on-page


دستورالعمل فنی سئو on-page گاید لاین دوم است که به تیم برنامه نویسی و پیاده سازی سایت اعمال می شود . این دستورالعمل به نحوه کدنویسی سایت بر اساس استانداردهای سئو اشاره دارد که توسط سئو کار نوشته می شود. توجه به عناوین و تایتل ها، نحوه درج کدهای CSS و Java، کوتاه بودن سورس و کم حجم بودن صفحه برای لود سریع تر در این مرحله انجام می شود. همچنین توجه به مواردی که از نظر سئو منع می شود و آیتم هایی که به رشد بهتر سایت در گوگل کمک می کند. پیاده سازی سایت برای انواع گوشی ها و تبلت ها و استاندرادسازی سایت های ریسپانسیو برای کاربران و گوگل در درجه اهمیت بالایی قرار دارد.
پس از این دو مرحله، فعالیت های بعدی سئوکار که اجرایی تر می باشند، آغاز می شوند. بحث تولید محتوای سایت یکی از مباحث اولیه در سئو on-page است. در این کار باید بحث رضایت کاربر و گوگل هردو مورد توجه قرار گیرد و محتوا به صورت جذاب و کاربر پسندانه نوشته شود. بحث بعدی لینک سازی داخلی در سایت است که باعث نشان دادن ارتباط میان صفحات مختلف سایت می باشد و ایندکس صفحات را سریع تر می کند. همچنین ویرایش های لازم در فایل های مهم سئو همانند سایت مپ، جزئی دیگر از سئو on-page است.

مطلب "سئو off-page چیست؟" را نیز مطالعه بفرمایید.

 

Top