افزایش رنک گوگل با سئو خواسته تمام افرادی است که دارای سایتی هدفمند هستند. ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم بدون آنکه سایت را پنالتی کنید، با سئو سایت رتبه آن را در گوگل افزایش دهید. سئو پیوسته در حال رشد است و الگوریتم های گوناگونی از جمله پاندا و پنگوئن در حال به روز شدن هستند. از سویی دیگر هیچ شخصی حاضر نیست به دلیل یک اشتباه کوچک به جای افزایش رنک، دچار پنالتی در گوگل شود. شما اگر واقعا علاقه مند به افزایش رنک و ترافیک سایت بدون پنالتی شدن هستید، این مقاله را دنبال کنید. ما در این مجموعه، با مطالعات فروانی که در طول هفته در زمینه آپدیت های جدید گوگل داریم، و نیز بر اساس تجربه جندین ساله امان، عواملی را که تاثیر بالایی بر پروژه هایمان دارد جمع آوری می کنیم و رفته رفته طبق تغییرات گوگل آن ها را به روز رسانی می کنیم. در نهایت یافته های ارزشمندمان را به این مقاله اضافه می کنیم.

ما روش های افزایش رنک گوگل در سئو را به شما آموزش می دهیم.

تهیه لیست کلمات کلیدی سئو برای افزایش رنک گوگل

سئو بر پایه انتخاب صحیح کلمات کلیدی می چرخد. قبل از شروع کار، باید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط تهیه کنید. این کار از روش های مختلفی امکان پذیر است. به عنوان مثال استفاده از GKP ، Wikipedia، انجمن های گفتگو (Forums) و پیشنهادات گوگل (Google Suggestions).

انتخاب کلمات کلیدی مناسب سئو برای رنک گرفتن

در این مرحله باید از بین تمام کلماتی که نوشته اید، بهترین و پرسرج ترین آن ها را انتخاب کنید. قبلا مقاله ای در مورد جستجوی کلمه کلیدی برای سئو منتشر کردیم که خوب است آن را بخوانید. هر کلمه ای که انتخاب می کنید باید میزان رقابت را هم در نظر بگیرید و سختی کار را با آن بسنجید. در حقیقت بدون دانستن دلیل رنک پایین بودن یک سایت، نخواهید توانست روشی را برای افزایش رنک پیدا کنید! ممکن است کلمات کلیدی مختلف به یک میزان سرچ بالایی داشته باشند، اما برخی از آن ها رقابتی تر باشند و از سوی دیگر کلمه ای که رقابت کمتری در آن است برای کار شما هدفمندتر باشد. در این صورت شما صرفه جویی بالایی در زمان و هزینه خواهید داشت و نتیجه یکسانی را خواهید گرفت.

نحوه بک لینک گذاشتن در سئو برای افزایش رنک سایت

زمانی که تمام فعالیت های on-site را به خوبی انجام دادید، تصمیم به گذاشتن بک لینک می کنید. بک لینک گذاشتن باید به صورت آهسته شروع شود و پیوسته ادامه پیدا کند و به تدریج زیاد شود. افزایش ناگهانی بک لینک ها تصور ایجاد ترافیک فیک را برای گوگل ایجاد می کند. در نتیجه ممکن است سایت شما را جز اسپمرها تلقی کند. لینک گرفتن بهتر است از سایت های معتبر و مرتبط با حوزه کاری خودتان باشد. سایت هایی معتبر هستن که سئو سایت خوبی داشته باشند و افراد بسیاری آن را ملاک عمل خود قرار داده باشند. این دسته از سایت ها ارزش زیادی برای لینک گرفتن دارد و توصیه ما استفاده از آن ها بعد از گذشت مدتی از آغاز پروژه است. anchor texts یا همان کلمه ای که با آن لینک می سازید، را متفاوت انتخاب کنید و روی کلمه ای خاص زوم نکنید تا این فعالیت نزد گوگل طبیعی جلوه کند. می توانید برای تفاوت، به انچر تکست خود کلمات دیگری را در راستای هدفمندتر شدن اضافه کنید. لینک دادن با URL سایت ایده خوبی است. استفاده از نام دامنه یا نام برند هم تاثیر خوبی دارد. همچنین بهتر است مجموعه ای از کیوردها را حالت کمپین برای landing page یا همان صفحه مورد نظر سئو خود انتخاب کنید و از آن ها به طور پراکنده در لینک سازی استفاده کنید. بهتر است درصدی از لینک های خود را به صفحات داخلی هم اختصاص دهید.

اهمیت مطالب در افزایش رنک سایت و سئو

گوگل پیوسته در حال بررسی اطلاعات موجود در سایت های سراسر دنیا، طبقه بندی کردن و در نهایت نمایش بهترین آن ها به کاربران است. بنابراین برای اینکه خوب رنک بگیرید، به محتوای غنی توجه داشته باشید. محتوای مناسب همیشه باید متناسب با خواست و سلیقه عموم افراد نوشته شود و توجه به استانداردهای روز سئو فراموش نشود. در حقیقت مطالب باید هم برای کاربران و هم برای ربات های گوگل تهیه شود.

افزایش رنک گوگل در سئو با محتوا قطعی است.

سئو on-page و افزایش رنک گوگل

سئو on-page یا همان بهینه سازی داخلی سایت اهمیت بالایی در افزایش رنکینگ دارد و نمی توان فقط به سئو off-page اکتفا کرد. تعداد صفحات سایت و مقدار مطلب موجود در هر صفحه باید زیاد باشد. اصولا صفحات بالای 500 کلمه ارزش زیادی برای گوگل دارند. سایت را با مطالب یونیک دست نویس خودتان در زمان های مشخص به روز رسانی نمایید. همچنین از درج مطالب تکراری در صفحات مختلف سایت پرهیز کنید چرا که بحث duplicate content روز به روز مهم تر می شود و گوگل سایت هایی با این شرایط را از صفحه اول محو می کند. کیفیت بالای مطالب، موجب سر زدن دائمی گوگل به سایت شما می شود و حجم بالایی از کاربران را روانه سایتتان می کند. از این رو، برای افزایش رنک گوگل هیچ چیز مهم تر از محتوای غنی نیست.

استفاده از meta های سئو برای افزایش رنک گوگل

هنگام طراحی سایت، در هر صفحه ای از سایت که قرار است آپدیت شود، بخشی بین تگ <head> برای داده های متا قرار داده می شود. این داده ها در حقیقت برای بیان اطلاعات و ماهیت محتوای مورد بحث صفحه به گوگل، ایجاد می شود. Title Metadata برای مشخص کردن عنوان صفحه است که بالای مرورگر نشان داده می شود. Description Metadata توضیحی در مورد صفحه است که برای بازگرداندن نتیجه جستجو به کار می رود. Keyword Metadata اصطلاحات و کلماتی هستند که احتمال می دهید کاربران ان ها را جستجو کنند و دوست دارین پس از آن به سایت شما بیایند. بهترین میزان برای استفاده از این ایتم بین 6 تا 8 اصطلاح است.

تاثیر تگ alt در سئو و افزایش رنک گوگل

ویژگی alt که به توضیح انواع فایل های تصویری، ویدیویی و رسانه ها می پردازد، به گوگل این فرصت را می دهد که از نوع و محتوای فایل ها با خبر شود. بنابر این استفاده از این ویژگی مهم را در دستور کار خود قرار دهید.
این مقاله به توضیح مسائل مهم در زمینه توسعه رنکینگ پرداخته است. موارد دیگری هم هستند که اهمیت بالایی دارند و در دسته بندی منوی آموزش سئو قرار داده شده اند. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افزایش رنک گوگل و سئو سایت نیاز دارید، آموزش های ما را دنبال کنید.

Top